FILMWORKSHOP UNICA 2019 ANMÄLAN

Hej där,
Du som är medlem i SFV och är mellan 18 och 25 år har chansen att vinna en veckas filmworkshop 24/8-1/9 på UNICA 2019 i Zeist Nederländerna. Även resa, mat och husrum ingår.
SFV i samarbete med UNICA, erbjuder en ung filmare som är medlem i SFV , ett fantastiskt tillfälle att få göra film på internationell nivå tillsammans med unga filmare från många länder. Workshopen hålls på engelska av Dyzlo Film och temat är ”Visualising change”. Se hela veckans program här

Tveka inte att ansöka genom att sända ett mail till mig och 1. berätta vem du är, 2. varför du gör film, 3. hur gammal du är, 4. var du bor, 5. telefon och mail,6. om du är enskild medlem eller med i en medlemsförening  och 7. naturligtvis varför du vill åka på just denna workshop. Sänd gärna en kortfilm som du gjort via wetransfer, men det är inget måste.

Vänligen sänd din ansökan senast 20 februari till aase.hogfeldt@sfvforbund.se med kopia till medlem.sfv@gmail.com    OBS! Skriv även när du blev medlem

Ser framemot din ansökan. Välkommen att ringa mig på 0708-777705 om du undrar över något. Bästa hälsningar Aase Högfeldt Styrelsemedlem och Internationell representant i Sveriges Film-och Videoförbund

OM du inte är medlem i SFV ännu ansök här senast 18 februari

PS. På förra årets UNICA workshop i Tjeckien representerades SFV&Sverige av två svenska ungdomar och i klassen var det 19 ungdomar från 14 länder. Förutom utökade kunskaper i att göra film, gav resan minnen för livet och många nya vänner DS