Gällande Covid-19 & SKFF

Hej alla Kortfilmsälskare!
Som ni läst på vår 1a sida har SFVs styrelse tillsammans med SKFFs festivalgrupp, nu enligt FHMs än striktare direktiv för evenemang i Stockholmsregionen senarelagt vissa av de publika delarna av årets Sveriges Kortfilmfestival och ändrat filmvisningarna till Live Streaming UTAN fysisk PUBLIK. Vår konferenciere finns på plats på Bio Rio och lotsar oss igenom 27 och 28 mars med mellansnack, intervjuer, filmsamtal mm.
Sveriges Film och Videoförbund bevakar fortsatt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer, är medvetna om situationen och tar den på allvar. PÅ FHMs sida finns även ett dokument kallat “riskbedömning” som ni kan kolla in.
Förändras situationen och villkoren kommer information att finnas på festivalens hemsida och våra sociala medier.
Varmt välkomna till en lika rolig och spännande festival fast i år i streaming-format i realtid från en tom biograflokal men ändå fylld medall den kärlek som filmmakarna lagt in i alla fantastiska och varierande filmer på årets tema “Människan och Miljön”! Festivalens konferenciere sedan tre år, Ivar Fors kommer att lotsa oss genom alla filmpass, göra intervjuer och föra filmsamtal och visa filmklipp från goa soffhörnan på Bio Rio.

Läs mer om Folkhälsomyndigheternas riktlinjer HÄR

Årets vinnande affisch är designad av Robert Forsstedt

Läs mer om vår fina festival som dessutom är Sveriges äldsta på Sveriges Korfilmfestival och årets tema “Människan och Miljön”

Se hela den vinnande affischen på temat “Människan och Miljön” på Sveriges Kortfilmfestivals sida