NOMINERA NU!

Känner du någon som brinner för att främja filmen inom kulturens värld ?
Eller är det DU som vill vara med i styrelsen som är fylld av förändringsvilja och engagemang ?
Gå med i Sveriges Film- och Videoförbund (SFV) styrelse!

SFV är en nationell ideell organisation som verkar för att främja icke-kommersiell film samt filmskapande oavsett nivå, och jobbar både regionalt, nationellt och internationellt med olika aktörer inom filmbranschen. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter engagerade och agerande ledamöter med olika erfarenheter och bakgrunder.

Som ledamot i Sveriges Film- och Videoförbund erbjuder vi möjligheten att vara med och driva Sveriges Kortfilmfestival, distribuera och visa medlemmars filmer vid olika tillfällen, hjälpa till som kassör, anordna inspirationsdagar med workshops, föreläsningar och visningar eller vara verksam internationellt via nätverkande och filmvisningar med mera!
Nominera någon du känner eller nominera dig själv redan idag på https://nominera.se/SFV2020

Foto: Klaudia Rychlik

För att erbjuda en kreativ, dynamisk och välfungerande styrelse ser vi till att du kan jobba med det som är mest relevant för dig och dina färdigheter. Vi söker dig som är inte rädd för nya utmaningar, har god organisations- och samarbetsförmåga, är stresstålig och såklart älskar du kortfilm! Alla positioner är öppna för nomineringen. Meriterande är erfarenhet av ideellt engagemang.
Nominera här: https://nominera.se/SFV2020
Sista nomineringsdagen: 23 November

Vi vill att film ska göras av alla
Vi vill att film ska handla om alla