SFV på Filmfestival at the Fringe

Härliga dagar avslutas i samarbete med At the fringe international artfestival i Tranås!

Filmfestival at the Fringe är ett internationellt projekt för visning av kort experimentell film och poseifilm. 2019 års festival innehöll 42 internationella konst och poesifilmer, 9 filmer som valts ut av juryn för Sveriges Kortfilmfestival 2019 och 7 st regionalt skapade filmer från Tranås-trakten.

Open Call startar igen 15 september för Filmfestival at the Fringe international open call på filmfreway.com.

SFV visade nio filmer somvisades i två sektioner: “Swedish experimental shorts” och “Artfilm from swedish filmschools”

Tusen tack till Alla filmare som medverkat, till juryn på Sveriges Kortfilmfestival 2019 som ställde upp med SFV:s urval för festivalen och till At the Fringe festivalen i Tranås för ett riktigt roligt samarbete!

Festivalledning: Colm ó Cairnáin, Loura Bianco och Anna Virta

På filmvisningarna förenades film och dikt genom att festivalens närvarande poeter fick skapa och läsa upp dikter med inspiration från filmer som visades. Där bland andra Sebastian Washenfeldts film “Norrsken”

Ivar Fors var moderator på filmsamtalen. Här med Elias Ortiz som tillsammans med Ivar bjöd på underhållningsorkestern Ordljud.

SFVs ordförande Filip Hallbäck här med Renata Useinova för workshop för manusskrivning.

Filmer tävlande på Sveriges Kortfilmfestival i filmskoleklassen visades på festivalen.

Härligt att visa på mindre lokaler där det finns frihet att improvisera!

photos: Eda Emirdağ