Ansök om föreningsmedlemskap

Här kan er filmförening ansöka om medlemskap i SFV. Om ni precis ska starta en ny förening så ta först hjälp av vår "Starta förening"-guide. När du sen har allt redo kan du komam hit igen och ansökan om föreningsmedlemskap. Om allt praktiskt kring föreningen redan är klart så är det bara fylla i uppgifterna nedan och betala föreningsavgiften så ska det vara klart.

• Föreningen

Här skriver du in grunduppgifterna om föreningen.
  • Här skriver du namnet på er förening.
  • Ange vilken stad, kommun eller område som föreningen verkar i. Om ni är spridda över ett stort område så skriv den ort där ni känner er mest hemma.
  • Adressen till er förening. Kan vara föreningslokal eller den som kommer ta emot föreningens post. Ibland gör SFV utskick via vanlig post.
  • Accepterade filtyper: pdf, doc, docx, txt, rtf.
    Ladda upp era stadgar som PDF eller Word-fil.
  • Accepterade filtyper: pdf, doc, docx, txt, rtf, xls, xlsx.
    Här laddar ni upp en Excel-fil med alla föreningens medlemmar. Glöm inte skriva vilka som ingår i styrelsen samt vilken roll de har. Varje medlem ska ha namn, kön, e-post, mobilnummer, adress och födelsedatum.
  • Kontaktperson

Här anger du den huvudsakliga kontaktpersonen som SFV kommer att kontakta när det gäller viktig information, inbjudningar eller liknande. Så viktigt att det är en person som kan sprida information vidare i föreningen.
  • Denna e-postadress kommer fungera som huvudsaklig kontakt mot SFV.
  • Gärna mobiltelefon.
  • Nästan klart...

Er förening måste acceptera att följa SFV:s stadgar.
  • Nu är ni nästan klara. Klicka på "Skicka ansökan" nedan och betala sen in föreningsavgiften på 500 kr till SFV:s plusgiro 555 00 - 3. Glöm inte ange föreningens namn så vi vet vilken förening det avser.