Nominera till SFVs styrelse senast 24 oktober

Sveriges Film- och Videoförbund (www.sfvforbund.se) söker efter en ny ordförande. Förbundet är moderförbund för icke-kommersiell film i Sverige, organiserar filmklubbar, hjälper filmare, håller i festivaler och workshops och delar ut stipendier – och det finns gott med både potential, etablerade samarbeten och resurser i arbetet.

Ordföranden är en aktivt arbetande ordförande och är den som driver den dagliga verksamheten och kansliet i stor utsträckning. Den sammankallar styrelsen, sköter en del kommunikation och bidragsansökningar, och jobbar med internationella samarbeten, allt på ungefär 15% arbetstid. Rollen är arvoderad, just nu 24 000 per år, en summa som med stor sannolikhet höjs om bidragsansökningarna för året går igenom. Geografisk plats är flexibel och arbetet sköts mestadels digitalt.

SFV letar kandidater som kan föreningsarbete, förstår filmvärlden och har visioner för att ta föreningen till nästa nivå. Skicka nomineringar senast 24 oktober till valberedningsfv@outlook.com.