Malmö: Victoriateatern Retro Films visningar 7/3 och 7/4.

Nästa Retro Films visar vi 7/3 ”Breakfast At Tiffanys” och som en hyllning till filmens stjärna – stilikonen och modekatten Holly Golightly (Audrey Hepburn) – så lyxar vi självklart till det lite extra.

I samarbete med den fantastiska vintage klädbutiken Flique I Underjorden bjuder vi på en annorlunda modevisning i äkta retrostil som fyller lokalen med flärd och sätter stämningen inför kvällens filmvisning.

Retro Films säsongsavslutning:
7/4 Psycho Dj: Tiaz
Psycho – en klassisk Alfred Hitchcock film som var banbrytande inom amerikansk skräckfilm. En film som utmanade åskådaren och bröt mot skräckfilmsgenren tidigare ramar genom att exempelvis sudda ut gränserna mellan vad som är gott och ont.

Retro Films är en filmklubb som låter nostalgin flöda på Victoriateatern som ursprungligen startade upp som en stumfilmsbiograf 1912. Möt de odödliga filmstjärnorna i filmklassisker från 1920-1970-talet. Filmer som gör dig på gott humör, filmer du velat se länge eller gärna ser om! De eviga klassikerna avnjuts bäst med picknickkorg och gott sällskap.

Kontakt: Emma Bolin, emma@victoria.se, tel: 0708 97 66 12.
Webb: Victoria TeaternFlique i Underjorden.