Future Shorts 29/9

Ännu en gång arrangeras Future Shorts i Stockholm. Nu på lördag den 29:e september kl 15-18 på Fylkingen i samband med Amatörkulturens Dag visas internationella kortfilmer samt utvalda filmer från Sveriges Kortfilmfestival.

Future Shorts startade 2003 i London och är idag världens största plattform för kortfilm. Varje månad visas några av de bästa filmerna från nya och etablerade filmare i 144 städer i 55 länder över hela världen.

Future Shorts internationella festival är en unik möjlighet för filmare att genom en enda anmälan få sina filmer visade över hela världen. Dessutom är det en unik möjlighet för publiken att dela sin upplevelse med tusentals andra festivalbesökare i länder som Vietnam, Kazakstan, Sydafrika, Bangladesh, USA, Norge och Danmark, för att bara nämna några.

Future Shorts Festival är den största pop-up filmfestival i sitt slag då den visar upp de mest spännande kortfilmer från hela världen. Vem som helst kan var som helst skapa en screening och vara en del av en massiv screening nätverk och en kraftfull global gemenskap.

Future Shorts firar de bästa och mest innovativa kortfilmer, som förbinder globala berättelser med global publik.

GRATIS INTRÄDE!

PROGRAM:

A MORNING STROLL (2012)
Regi: Grant Orchars (Storbrittanien)

GUEST (2011)
Regi: Ga Eun-Yoon (Sydkorea)

NOTES ON BIOLIGY (2011)
Regi: Will Madden (USA)

WE’LL BECOME OIL (2011)
Regi: Mihai Grecu (Rumänien)

STREET VENDOR CINEMA (2011)
Regi: Clarissa Knoll (Brasilien)

TUMULT (2011)
Regi: John Barrington (Storbrittanien)

FIREWORKS (2011)
Regi: Victor Hugo Duran (USA)

(filmer från Sveriges Kortfilmfestival 2012)

EN PILOTHISTORIA
Av Anton Holm

4 MINUTER ÄLDREVÅRD
Av Alexander Turpi

CLOWNMEDICIN
Av Ida Lindgren

WONDER WOMAN
Av Kina Strandberg

I Stockholm anordnas Fusture Shorts av Sveriges Film- och Videoförbund i samarbete med YAM Magazine.